Natívna reklama je čoraz viac využívaná forma online reklamy. Cieľom marketingového chameleóna v digitálnom svete je získať si užívateľa svojou prirodzenosťou. Ako vlastne natívna reklama vyzerá? Používame ju aj na Slovensku?
Inšpirácie, tipy, vysvetlenia a množstvo príkladov načerpáte v príručke natívnej reklamy.
Čo je natívna reklama?
Natívna reklama je forma platenej reklamy. Vytvára v nás dojem, že je v súlade so stránkou, na ktorej je umiestnená. Túto nenápadnú harmóniu so stránkou zabezpečujú dva faktory – forma a poslanie.
Prečo by som mal využívať natívnu reklamu?
Natívna reklama vytvára vašej značke priamu platenú príležitosť. Býva najčastejšie umiestnená na stránke cudzieho média.
Výhodou natívnej reklamy je jej adresnosť. Býva umiestnená na stránkach, kde očakávate svojho zákazníka. Marketéri aj reklamní špecialisti ju milujú, lebo prináša oveľa vyšší „click-through rates“ faktor (vyššiu mieru prekliku).
6 príkladov natívnej reklamy
1. Reklamné tipy pre deti
Portál sdetmi.com uverejnil reklamu na animák Baby šéf. Okrem banneru, ktorý je na hrane medzi obyčajnou a natívnou reklamou, zapracovali webdizajnéri aj súťaž o lístky do kina. Súťaž bola umiestnená hneď vedľa tipov na aktivity s deťmi. Náhoda alebo natívna reklama?
2. Ach, ten sponzorovaný content
Sponzorované články sú čoraz populárnejším nástrojom, ako dostať do povedomia svoju značku. Uvedomujú si to aj členovia HB Reavis, ktorí zaútočili priamo na čitateľov magazínu Týždeň.
3. Keď odporúčania predávajú
Keď si prečítate článok na vašom obľúbenom webe, ihneď na vás zaútočí séria odporúčaní na nové texty. Vlastníci stránky si zabezpečujú, že strávite na ich webe viac času. V súčastnosti má tento priestor aj prídavnú hodnotu, umiestňujú sa tam platené reklamy.
Na stránke Feminity vám napríklad po prečítaní článku o zdravých stravovacích návykoch celebrít dávajú tipy, ako vybrať olivový olej.
4. Myslíte si, že ovládate slovenčinu
Skvelo.sk, internetový eshop s knihami, uverejnil kvíz, na ktorom si milovníci slovenčiny mohli otestovať svoje znalosti z gramatiky, slohu a literatúry.
Našli by ste niekde viac zákazníkov knižného eshopu ako v radoch milovníkov literatúry?
5. Advertoriál ako recept na produkt
Advertoriál je druh reklamy, ktorý je plný tipov, trikov a návodov. Svoj produkt sa v ňom snažíte umiestniť čo najmenej nápadne.
Magazín Active beauty od sieti drogérií DM ponúka užitočné lifestylové rady, ako využívať ich produkty.
6. Niečo na tých nerdoch je
Populárny youtuber Gogo vo svojom videu rozpráva o tom, ako nerdi pôsobia svojím sebavedomím. „Na tých nerdoch proste niečo je. A keď je to na nich, je to aj na tebe. Ukáž to s novou vôňou,“ hovorí Gogo.
Samozrejme, ako to vo svete reklamy chodí, Gogo sa nespolieha na všeobecnú vôňu bez mena. Video odkazuje na vône od značky Axe.
Ako ste si mohli sami všimnúť, všetky spomenuté príklady prinášajú obsah, ktorý informuje, zabáva alebo vzdeláva užívateľa. Tento spôsob budovania povedomia k vám prináša nových zákazníkov hravým a pútavým spôsobom. Používate ho vo svojich online kampaniach aj vy alebo dovolíte byť konkurencii krok pred vami?
Ďalšie príklady úspešnej natívnej reklamy, článkov, kvízov či videí nájdete v príručke natívnej reklamy a obsahového marketingu.
ZDROJE:
- https://www.inc.com/laura-montini/infographic/the-shift-to-native-advertising-in-marketing.html
- http://www.sharethrough.com/nativeadvertising/
- http://www.sdetmi.com
- http://feminity.zoznam.sk/c/900010/inspirujte-sa-ranajkami-stihlej-ivanky-trump-na-tieto-dve-jedla-neda-rano-dopustit
- https://www.tyzden.sk/promotion/38993/hb-reavis-so-silnymi-vysledkami-za-rok-2016/
- http://www.topky.sk/cl/10/1585325/Myslite-si–ze-ovladate-slovencinu–15-otazok–ktore-vas-poriadne-preveria
- http://archiv.activebeauty.sk/wp-content/uploads/2016/11/AB-na-web1.pdf
- https://www.youtube.com/watch?v=ZvOKvsonzO8
AUTOR:
Zuzana Rafaelisová
* Článok zaradený do súťaže časopisu Digitalmag v roku 2017 *