Instagram stories

Instagram stories (príbehy) sa pravdepodobne stanú mocným marketingovým nástrojom.

Stories sú účinným a cenovo dostupným prostriedkom pre poskytovanie pohlcujúceho reklamného zážitku.

Instagram hľadá ďalšie spôsoby ako speňažiť platformu a využiť ohromujúci dosah, ktorý má na užívateľov.

Aplikácia na zdieľanie fotografií oznámila, že experimentuje s videom v rámci príbehov s niektorými z najväčších svetových inzerentov. Samozrejme, že tieto posty budú označené ako “sponzorované”. V rozhovore s Fortune, riaditeľ produktového marketingu Jim Squires hovoril o “dvoch alebo troch týždňoch skúšobného obdobia funkcie” pred uvedením do prevádzky, počas ktorej bude k dispozícii všetkým jeho aktívnym inzerentom.

Tu si môžete predstaviť porovnanie s reklamami od aplikácie Snapchat. Napriek tomu Snapchat pracuje prevažne s väčšími značkami a snaží sa udržať reklamy, aby čo najmenej obťažovali. Ak sa chcete hrať s veľkými chlapcami, ako je Netflix, Burberry, AT & T a Cola-Cola, mali by ste mať dostatočne veľký rozpočet na inzerovanie v sieti. Na rozdiel od snapchatu, reklamy Instagramu budú aj naďalej samoobslužné a postavené na aukčnej báze oceňovania.

Ľudia oboznámení s Facebook a Instagram reklamami by to mali nájsť celkom jednoducho, pokiaľ ide o založenie a platbu u videoreklám vnútri príbehov. Navyše sa môžete zamerať na tie reklamy, ktoré sa vám páčia, rovnako ako je tomu u akéhokoľvek iného Facebook a / alebo Instagram umiestnenia reklamy. Squires zdôraznil, že silné demografické a záujmovo orientované možnosti cielenia služby Facebook sú určite konkurenčnou výhodu pre Instagram.

Spočiatku bude sieť optimalizovať iba hovorené reklamy na dosiahnutie cieľov. Avšak, keď tento nový formát reklamy uspeje, môžete očakávať, že bude viac a viac dostupných možností. Vzhľadom na dostupnosť tohto reklamného priestoru sa tento cieľ javí ako dobrý nápad ponoriť prsty do nového umiestnenia reklamy na prilákanie potenciálnych zákazníkov.

Spoločnosť tiež oznámila, že Analytics na príbehy budú teraz zahrnuté do obchodného nástroja na doske a budú zdieľať základné informácie, ako dosah a dojem. Je tu veľká šanca pre komplexnejšie nástroje pre analýzu, pretože sa odhaduje, že takmer 71 percent amerických podnikov bude tento rok predávať na Instagram. Toto úsilie nebude bez povšimnutia, pretože 75 percent užívateľov platformy prijme opatrenia po tom, čo uvidí post.

Či už je to súťaž so Snapchat alebo obrovskou popularitou tejto funkcie, Instagram nechodil okolo horúcej kaše príliš dlho predtým, ako ho speňažili. Nezabudnite, koľko rokov trvalo, než Instagram začal podporovať reklamy? Alebo, ako dlho trvalo zaviesť obchodné funkcie? A teraz, niekoľko mesiacov po počiatočnom spustení Instagram plánuje využiť silu príbehov.

Nepríde mi to ako žiadne prekvapenie, pretože príbehy predstavujú úžasnú príležitosť nielen získať späť svojho najväčšieho konkurenta, ale tiež poskytnúť dokonalý reklamný zážitok. Vzhľadom k tomu, že príbehy zaberajú celý mobilný priestor na obrazovke, rovnako tak aj reklamy. Navyše, aj keď sponzorované príbehy môžu obsahovať obrázky, video sa stáva správnym formátom nielen pre inzerentov, ale aj pre spotrebiteľa. Kombinácia plného rozsahu a multimédií bude spôsobovať skutočne interaktívny, pútavý zážitok. Badateľný nebude žiadny rozdiel v pripojení cez organické a sponzorované príbehy – oba umožňujú divákom označiť páči sa mi, komentovať a zdieľať.

 

InstaStor2

 

1. Pridáva ľudský prvok

Môj prvý obrázok na Instagram Stories. Priznajme si to, môžete tam postnúť len svoje logo koľkokrát chcete alebo dať ľuďom dôvod, prečo zvoliť váš podnik pred tým konkurenčným. Vaše podnikanie je riadené ľuďmi a ľudia chcú vidieť, čo robia iní. Vaše obchodné meno  a identita je celá o vašich ľuďoch. Toto je ideálna príležitosť ukázať ľudské aspekty vášho podnikania.

Instagram príbehy môžete použiť pre fotografie alebo videá ľudí. Títo ľudia môžu byť členovia vášho tímu alebo zákazníci. Použiť ľudí, čo sú v interakcii s vašou firmou v akomkoľvek smere  alebo forme.

Dokonca aj keď nepridávate médiá s ľuďmi a príbehmi, aj tak to ukazuje čo ľudia robia a čo si užívajú. Stále to má ľudský element, hoci je to z pohľadu osoby, robiacej niečo alebo fotografujúcej niečo.

2. Rozprávajte svoj príbeh

Obsahy príbehov nemusia byť produkované značkové médiá, pretože tento obsah prežije len po dobu 24 hodín. Rozpráva svoj príbeh v reálnom čase a podporuje značku.

Taktiež môže ukázať pozadie práce a zábavy vo vašom podniku, prípadne môže ukázať niektorého zo zákazníkov tešiaceho sa vášmu produktu alebo službe.

Príbehy ukazujú momenty skutočného života, ktoré sa vždy dejú. Ak životný moment môže podporiť vaše podnikanie, prečo ho nepridať na sociálne médiá?

3. Buďte viditeľnejší

Instagram príbehy –  umožňujú  sledovateľom vidieť viac o vašej firme z inej perspektívy. Vaši aktívni diváci uvidia vaše skutočné okamihy.

S využitím príslušných hashtagov a zemepisných súradníc môžu váš obsah ľahko nájsť a v okamihu spraviť váš príbeh viditeľnejším.

Príbehy povzbudia konverzáciu a interakciu. Môžete poslať správu z pridaného príbehu, písať, a je viac než pravdepodobné, že vaše pravidelné Instagramové príspevky bude vidieť viac návštevníkov. Ešte vždy sa môžete spýtať svojich zákazníkov na to, čo chcú vidieť na Instagram príbehoch a podľa toho prispôsobiť obsah zdieľaného materiálu.

Budete používať Instagram príbehy pre vaše podnikanie?

Nebojte sa. Skúste to. Nič to nestojí a zaberá to veľmi málo času.

 

InstaStor3

ZDROJE:

https://www.entrepreneur.com/article/287759

https://www.atomicdc.com/blog/3-reasons-business-use-instagram-stories/

http://mashable.com/2016/08/02/instagram-stories-how-to/#ddjbz6KmySqt

 

AUTOR:

Michal Vojtech – Študent Fakulty managementu Univerzity Komenského v Bratislave