Search engine optimization in Googles

SEO optimalizácia, čo to je?

Potreba optimalizácie vznikla enormným nárastom webových stránok na internete. V najpoužívanejšom vyhľadávači na svete (Google) sa nachádza viac ako 21 miliárd zaindexovaných webových stránok. Uspieť a dostať sa na popredné pozície v SERP (výsledkoch vyhľadávania) nie je jednoduché.

 SEO je súbor praktík, vďaka ktorým sa Vaše webové stránky usporiadajú a prispôsobia štandardom. Predovšetkým sa jedná o analýzu kľúčových slov, úpravu on-page faktorov a textov (copywriting), vytváranie spätných odkazov (link building), čisté kódovanie webových stránok a dodržovanie štandardov W3C. Jedná sa o dlhodobý proces, nakoľko je potrebná stála úprava a nepretržité sledovanie priebehu optimalizácie.

 Prvé merateľné výsledky sa začnú ukazovať najskôr po mesiaci práce na webovej stránke. Z dlhodobého hľadiska je optimalizácia určite menej nákladná a mnohonásobne trvácnejšia ako platená reklama.

 Skutočným poslaním optimalizácie webových stránok pre vyhľadávače je dať o sebe vedieť na internete. Informácie hľadajú návštevníci, vyhľadávače sú len nástrojom k nájdeniu aktuálnych a relevantných informácií.

 Práve preto musíte vyhľadávače presvedčiť o kvalitách a možnostiach, ktoré prináša Vaša webová stránka. Cesta, ako uspieť, vedie cez kvalitnú optimalizáciu webových stránok.

 Poznať faktory, ktoré vplývajú na to, či sa Váš web zobrazí vo vyhľadávači vysoko, alebo nízko, je dôležité. Rovnako tak je dôležité poznať, či “SEO konzultant ” používa “fakty”, ktoré sú pravdivé. A tiež je dôležité vedieť, či firma, ktorá pre tvorí web stránky pozná aktuálne trendy a faktory, ktoré ovplyvnia úspech v internetovom prostredí.

 Ako systém Google určuje pozíciu stránok

 Pozície lokality v našich výsledkoch vyhľadávania sú určené na základe mnohých faktorov, ktoré boli navrhnuté tak, aby koncovým používateľom poskytovali užitočné a presné výsledky vyhľadávania. Podrobnejšie vysvetlenie týchto faktorov je možné násť na stránke http://www.google.com/corporate/tech.html:

 Relevantnosť

 Kľúčovou inováciou, ktorú Google priniesol bol PageRank, technológia, ktorá determinuje dôležitosť stránky podľa toho, ako na ňu odkazujú ostatné stránky. Dnes Google používa viac ako 200 signálov na usporiadanie webstránok. Algoritmy sú obnovované na týždennej báze. Google napríklad ponúka prispôsobené hľadanie na základe histórie vyhľadávania a aktuálnej polohy hľadajúceho.

 Zrozumiteľnosť

 Google mal v roku 1998 iba 25 miliónov stránok, ktoré už vtedy boli iba malá časť webu. Dnes Google indexuje bilióny a bilióny stránok, a ich index tvorí približne 100 miliónov gigabitov. Firma stále pokračuje v rozširovaní obsahu. V roku 2007 zaviedli Universal search, ktorý zabezpečuje jednoduché vyhľadávanie s integrovanými obrazkami, videami, novinkami, knihami atď.

 Čerstvosť

 Spočiatku, Googlebots prehliadal internet každé tri alebo štyri mesiace, čo znamenalo, že informácie, ktoré ste našili na Google boli typicky zastaralé. Dnes neustále prehliadanie webu zabezpečuje, že môžete nájsť najnovšie správy, blogy a aktualizácie stavu pár minút alebo dokonca sekúnd potom, čo sú zverejnené.

 Rýchlosť

 Priemerná doba odozvy Google je zhruba štvrtina sekundy. Na porovnanie, priemerné trvanie mihnutia oka je jedna desatina sekundy. Rýchlosť je hlavnou prioritou vyhľadávania, čo je dôvod, prečo vo všeobecnosti nezavádzajú nové funkcie v prípade, že spomalia doterajšie služby .Namiesto toho, technici pracujú nielena na inováciách služby, ale neustále sa ju snažia zrýchlovať. Okrem inteligentného kódovania, vyvinul Google systé, ktorý zabepečuje rýchlejšiu odozvu. S technológiami, ako je automatické dokončovanie Google Instant, je možné nájsť vyhľadávacie termíny a výsledky, ktoré hľadáte, ešte kôr než dopíšete.

 Čo bude vplývať na pozície vo výsledkoch v budúcnosti?

 Tabuľska s názvom Budúcnosť vyhľadávania ukazuje agregovaný názor odborníkov na problematiku SEO zo spoločnosti SEOmoz počas minulých 6 rokov.

Ukazuje špecifické faktory a ich vplyv na pozície vo výsledkoch vyhľadávania. Pre jednoduchosť si môžete prezrieť celý graf: ukazuje závislosť medzi jednotlivými faktormi, ktoré vplývajú na pozície stránky vo výsledkoch vyhľadávania a pozíciami stránky v Googli (alebo inom vyhľadávači). Graf je zaujímavý v tom, že ukazuje, ako sa význam faktoru bude vyvíjať v budúcnosti. graf je zostavený odborníkmi zo spoločnosti SEOmoz.

Ako získať na Googli vysoké pozície s Facebookom ?

 Analýza zistila veľmi zaujímavý fakt. Z výsledkov je badateľné, že existuje veľmi silná väzba medzi počtom zdieľaní web stránky na Faceboku a výškou umiestnenia vo výsledku vyhľadávania. Štúdiu prezentuje na webe spoločnosť Seomoz.

 Táto štúdia zároveň ukazuje, či väzba medzi vysokými miestami vo výsledku vyhľadávania a počtom zdieľaní na Facebooku, alebo ći ide o náhodu, alebo iný kauzálny faktor.

 V každom prípade, uvediem aj graf, ktorý ukazuje výsledky výskumu.

Dokonca najsilnejšiu väzbu medzi vysokými pozíciami ukazuje podľa výskumu počet zdieľaní stránky na Facebooku. Najviac spomedzi iných sociálnych médií.

 Pozíciu vo vyhľadavaní možno skontrolovať na adrese

 http://www.googleposition.com/

 zadaním konkrétnej web stránky a kľučového slova.

Autor: Lenka Čechová

Zdroje

 http://plamenia.com/co-bude-vplyvat-na-pozicie-vo-vysledkoch-vyhladavania-v-buducnosti

 http://plamenia.com/co-ovplyvnuje-umiestnenie-webu-na-prvej-stranke-vo-vysledkoch-vyhladavania

 http://www.optimalizaciaseo.sk/

 http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=sk&answer=34432